2016. február 15., hétfő

Többet kellene ennem

Az utóbbi időbe még tudtatosabban kezdtem felépíteni az étrendemet, ezúttal nem a diéta szempontjából, hanem, hogy kíméljem a gyomromat. Kevesebb hús, kevesebb sajt, még több friss zöldség és kevésbé fűszeres fogások és persze nincs kávé, amiről korábban már írtam. Meg próbáltam kicsit lúgosítani. Nem mondom, hogy csodákat tett, de valamicskét javított a puffadáson. Leszámítva egy-két érthetetlen rosszullétet, amikor nem jövök rá, mitől rosszabb. Valószínűleg ennek a kímélő étrend volt az oka, hogy tovább fogytam. Az orvos azt mondta, növeljem a szénhidrát és kalóriabevitelt - ilyet sem hallotok gyakran, nem igaz? :)
Én szépen szót is fogadtam, a piacon vettem töpörtyűt és hasonlók, de őszinte leszek, én hosszú távon megmaradnék inkább a könnyebb fogásoknál. :) Bár az is biztos, hogy soha nem leszek vega. :) Mellesleg én nem tudom, hogy lehet 200 g szénhidrátot megenni egy nap a megfelelő alapanyagokból, képtelenség, hogy ennyit egyek :)

Ennek örömére, hogy ne határolódjak el sem a húsmentességtől, sem a húsfogyasztástól, hozok egy desszertet. :) Méghozzá egy nagyon könnyű kókuszos habot, szederrel. De bármilyen más gyümölccsel tökéletes lesz. :) Lehet ilyen pohárkrémet kellene többet ennem, mert jó kis kalóriabomba, csak hát éppen tejes, amiből szintén nem akarok sokat enni. :) De időnként azért belefér, ugye? :)

Kókuszhab szederrel


Hozzávalók 4 személyre
- 3 dl habtejszín
- 10 dkg mascarpone
- 5 dkg kókuszreszelék
- 5 dkg nyírfaporcukor
- 20 dkg szeder
- 1/2 citrom leve
a tetejére:
- kókuszcsipsz

A mascarponét kézi mixerrel elkeverjük 1 dl tejszínnel, a nyírfaporcukorral, a kókuszreszelékkel és a citrom levével. A maradék tejszínt kemény habbá verjük, majd óvatosan a mascarponés masszába forgatjuk. A krémet poharakba kanalazzuk, a tetejükre szederszemeket teszünk, és kókuszcsipsszel díszítjük.

CH tartalom: 14 g Ch/pohár
Kalóriatartalom: 465 kcal/pohár





1 megjegyzés:

  1. Nekem kétévnyi IR diéta után sokallt be a szervezetem a sok teljes kiőrlésű gabonától és produkáltam puffadásos tüneteket. A gluténmentes diéta lett a megoldás...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...