2015. szeptember 15., kedd

A csírákkal mindig bajban vagyok

Három éve számolgatom a szénhidrátokat. Ennek ellenére vannak olyan receptek, amelyekbe még mindig beletörik a bicskám, ha a szénhidrát mennyiség megadásáról van szó. A csírás receptek például mind ilyenek... Ugyanis csírákhoz sehol nem adnak meg szénhidráttartalmat, maximum a búzacsírához, azt meg nem szoktunk enni. De mi a helyzet a hagyma-, retek-, babcsírával például? Hallottam olyan változatot, hogy ugyanúgy számolunk vele, mint a rendes, teljes zöldséggel ill. gabonával. Ez picit fura nekem, de mivel nincs jobb ötletem, hát próbálom ezt alkalmazni. De ha bárkinek van ezzel kapcsolatosan információja, azt örömmel veszem. :)
Ez a recept például a fenti okokból kifolyólag már május óta várat magára. Főleg, mivel vegyes csíra van benne. Pedig nagyon finom, én ezt ettem köretként anno ebédre (persze akkor ez a mennyiség 2 főre elég).

Csírás-balzsamecetes paradicsomsaláta


Hozzávalók 4 személyre
35 dkg paradicsom
5 dkg Manna vagy más vegyes csíra, amiben van valamilyen gabona vagy babféle
1-2 evőkanál balzsamecet
1 teáskanál frissen aprított kakukkfű
1 kávéskanál frissen aprított borsikafű

A paradicsomot apróra kockázzuk, elvegyítjük a csírával, a balzsamecettel, és a zöld fűszerekkel ízesítjük. Tálalás előtt néhány órát hűtőben pihentetjük.

CH tartalom: kb. 6-8 g CH/fő
Kalóriatartalom: kb. 53 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...