2015. május 16., szombat

Tépősaláta az erkélyen

Minden évben újítok valamit az erkélyen. A tavalyi év nem volt túl sikeres, a klasszikus fűszernövényeim sem élték túl az első időszakot, pontosabban inkább csak vegetáltak egész nyáron. MEg is fogadtam akkor, hogy nem ölök bele még egyszer ennyi időt, pénzt és energiát, ha aztán jön egy minden eláztató esős hét és kirohad a fűszerek nagy része. De persze egy év távlatában megszépülnek az emlékek. És mikor úgy egy hónapja elmentem a kertészetbe, hát hogy is mondjam, nem sikerült túl élénken emlékezni a tavalyi fogadalomra és telepakoltam a kocsit mindenféle fűszerrel. Emellett pedig új szerzeményként vettem tépősalátá. Még sosem próbálkoztam vele az erkélyen, és nem is nagyon bíztam benne, hogy bírni fogja. De eddig úgy tűnik, tévedtem, ugyanis már a sokadig aratáson vagyok túl és továbbra is gyönyörűen nő a saláta. Imádom, hogy este csak kimegyek, letépem a leveleket és már ott is a friss (igazán friss) salátaalat.

Ebbe a receptbe ugyan még nem az erkélyen szedett saláta került, de ez még nem csorbítja érdemeit. És amíg még van retek, addig készítsétek el. És a tökmagot nehogy kihagyjátok, inkább duplázzátok meg a mennyiségét. ;)

A recept a Biháló csíráival készült, a Kifőztükben is megjelent.

Retekcsírás-tökmagos saláta


Hozzávalók 2 személyre
- 10 dkg retek
- 5 dkg uborka
- 3-4 salátalevél
- 1,5 dkg sangó retekcsíra
- 1,5 evőkanál tökmag
- 1-1,5 evőkanál tökmagolaj

A retket vékonyan felszeleteljük, az uborkát hosszában félbe-, majd szeletekre vágjuk, a salátaleveleket felcsíkozzuk. Elvegyítjük a zöldségeket és a csírát, meglocsoljuk a tökmagolajjal, és a tökmaggal megszórva tálaljuk.
CH tartalom: 2 g CH/fő
Kalóriatartalom: 115 kcal/fő



1 megjegyzés:

  1. De jó, hogy írtál a tépősalátáról. Még én is tudok tenni egy ládába....:)
    Nagyon guszta lett a csírás salátád!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...