2015. április 12., vasárnap

Eredményes nap

Ma úgy érzem, kifejezetten eredményes napom volt. Egyrészt, ismételten felkeltem korán hétvégén, csak, hogy időben tudjak reggelizni. Tudom, tudom, ez minden hétvégén így van. De én akkor is minden ilyen alkalommal vállon veregetem magamat, mert bizony utálok korán kelni, ezért nekem ez egy nehéz feladat. Főleg hétvégén. :) Régen simán tudtam ilyenkor 11-ig is aludni, bezzeg ma. Addigra már túl voltam az idei első futáson is. Ráadásul büszke vagyok magamra, mert a kitűzött 6 km-es távot viszonylag könnyedén teljesítettem, így már merek nevezni a jövő heti Vivicittára is. :) Aztán megfőztem az ebédet, igaz, ebben ma nem voltam túl kreatív: húsleves volt és sült csirke, de hát nem lehet mindig nagyot alkotni. Aztán nekiláttam, hogy elpakoljam a ruhákat, és nem tudom, miért, de az az eszement gondolatom támadt, hogy akkor egy füst alatt már selejtezek is és a szekrény legfelső polcait is átrámolom. Ráment az egész napom, de cserébe most egész tűrhetően elférnek a ruhák és egy hatalmas szatyorral ki is selejteztem. Ami sajnos viszont kimaradt mára, az a kenyérsütés. Na arra már nem volt energiám. Ja, és mindezek után még tornáztam is este. Szóval igazán eredményes nap áll mögöttem ahhoz képest, hogy reggel azzal kezdtem, hogy ripityára törtem egy tányért a konyhakövön. :)

És mivel most nagyon fáradt vagyok, egy egyszerű receptet hozok. Nekem ez valamiért nyári hangulatú étel, de az a jó benne, hogy az alapanyagok egész évben kaphatóak, és igazából ez sem más, mint kamrakaja. :)

Sonkába tekert csirkemell meleg babsalátával


Hozzávalók 4 személyre
- 4 kisebb csirkemellfilé (50 dkg)
- 4 szelet szárított sonka
- só
- őrölt bors
- (olíva)olaj
a salátához:
- 1 konzervfehérbab (40 dkg)
- 1 konzervvörösbab (40 dkg)
- 1 kis lila hagyma
- 1/2 kaliforniai paprika
- 1 teáskanál szárított oregánó
- 2 evőkanál olívaolaj + a sütéshez
- 1 evőkanál fehérborecet
 -1/2 citrom leve
 -só
 -őrölt bors

A csirkemellet sózzuk, borsozzuk és a sonkába tekerjük. Kiolajozott sütőtálba tesszük, kevés olajjal meglocsoljuk, és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.
A kétféle babot leöblítjük (egy keveset félreteszünk a levéből), a hagymát felaprítjuk, a paprikát felkockázzuk. Egy serpenyőben, kevés olajon megpirítjuk a hagymát, majd hozzáadjuk először a paprikát, pár perc múlva a babot és a félretett levét. Fűszerezzük az oregánóval, sóval, borssal, és néhány percig rotyogtatjuk, amíg a folyadék nagyjából elfő róla. Ekkor levesszük a tűzről, és ráöntjük a fehérborecettel és citromlével elvegyített olívaolajat.
A sült csirkemellet a meleg babsalátára tálaljuk.

Kalóriatartalom: 398 kcal/fő
CH tartalom: 31 g CH/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...