2015. április 27., hétfő

Almával töltve

Azért néha lázadok a konyhában. Legalábbis az Uram ellen. Ő ugyanis kézzel-lábbal tiltakozik a gyümölcs-hús párosításhoz. Én meg nagyon szeretem, ezért időnként azért megpróbálkozom vele. Ázsiai konyha tekintetében ez még viszonylag könnyebb, a mangós csirkecurryt például ő is imádta, és az ananászost is megette végül :)
Amikor elmondtam neki, hogy almával töltött karajt fogok sütni, hát nem mondanám, hogy rajongott az ötletért. Mikor kiszedtem a tányérra, még akkor is erős volt az ellenállás, sőt, az első falatok után is. Mondtam, hogy akkor adja ide az almát, én szívesen megeszem. No nem, azt már nem engedte. :)

Ennek ellenére azért nem kísértem a sorsot, így a jövőben is csak ritkán készítek ilyen kombinációt. :)
A hús mennyisége 6 főre is elegendő, ha nem vagyunk nagy húsfogyasztók. Legközelebb szerintem gombával fogom tölteni, azt azért biztos az Uram is jobban értékeli. :)

Fűszeres almával töltött sertéskaraj




Hozzávalók 4 személyre
- 70 dkg sertéskaraj
- 6 vékony szelet füstölt szalonna
- 20 dkg hámozott alma
- 1/2 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 rozmaringág
- só
- őrölt bors
- (olíva)olaj vagy kókuszzsír
- a körethez:
- 20 dkg basmati rizs
- húsleves
- 1 zeller
- 1 evőkanál frissen aprított petrezselyemzöld
- só
- (olíva)olaj vagy kókuszzsír

Az almát 1/2-1 cm-es kockákra vágjuk. A felaprított hagymákat kevés zsiradékon megpirítjuk, hozzáadjuk az almát, és 1/2 dl vízzel puhára pároljuk. Az apróra vágott rozmaringlevelekkel ízesítjük, és levesszük a tűzről.
A karajt hosszában bevágjuk csigavonalban úgy, hogy 1-2 cm vastagságban kitekerhessük. Mindkét oldalát alaposan sózzuk, borsozzuk, eloszlatjuk rajta az almás tölteléket. Feltekerjük, beborítjuk a szalonnaszeletekkel, és az egészet összekötözzük. Tepsibe helyezett grillrácsra tesszük, és 160 fokra előmelegített sütőben 1,5 órán át sütjük. Ha szükséges, az utolsó 10 percben növelhetjük a hőfokot, hogy megpiruljon a teteje.
A körethez vastag aljú fazékban felhevítjük az olajat, 1 percig pirítjuk rajta a rizst, majd felöntjük – a térfogatához képest – kétszeres mennyiségű húslevessel. Lefedve, kis lángon kb. 15 perc alatt puhára pároljuk. A zellert 1 cm-es kockákra vágjuk, kevés zsiradékon, nagy lángon kb. 5 perc alatt megsütjük, és elvegyítjük a rizzsel.
A húst 5 percig pihentetjük szeletelés előtt, majd a petrezselyemmel meghintett zelleres rizzsel tálaljuk.

CH tartalom: 46 g CH/fő
Kalóriatartalom: 602 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...