2015. január 17., szombat

Édesburgonya

Az édesburgonyával kapcsolatban még nem jutottam dűlőre, hogy most szabad-e enni vagy sem. Mármint, persze hogy szabad, csak mondjuk a magas glikémiás indexe miatt nem az igazi, viszont azt is olvastam, hogy a magasabb rosttartalma miatt pedig lassabban szívódik fel. Szóval a fene se tudja. Mivel nálunk elég kevés helyen kapni, és nem is túl olcsó, így eleve ritkán készítek belőle bármit is, bár tény, hogy számomra, sütőtök rajongó számára ideális köret lenne. Így azért az a veszély nem fenyeget, hogy hetente többször ennék belőle, így hát úgy döntöttem, néha ez is tökéletes lesz. :) Krumplit meg amúgy sem szoktam enni. :)
Ez az egyik legegyszerűbb módja az elkészítésének, hasábokra vagy karikákra vágva, tepsibe téve kis fűszerrel és hamarosan már kész is. A pisztránghoz nekem nagyon illett, amit ezúttal rendhagyó módon köménymaggal fűszereztem. :)

A recept a Kifőztükben jelent meg.

Pisztráng pikáns édesburgonyával


Hozzávalók 2 személyre
2 kisebb pisztráng (kb. 25 dkg-osak)
2 nagy édesburgonya (45-50 dkg)
2 evőkanál (olíva)olaj
1 kávéskanál Cayenne-bors
1 kávéskanál köménymag
citrom

őrölt bors

Az édesburgonyát megpucoljuk, felkarikázzuk. Az olívaolajat elkeverjük kevés sóval és a fűszerekkel, majd ráöntjük a burgonyára. Összeforgatjuk, és egy nagy tepsi egyik felén elosztjuk. A pisztrángot alaposan megmossuk, konyhai papírtörlővel szárazra töröljük. Kívül-belül sózzuk és borsozzuk, citromlével meglocsoljuk. A halakat nagyobb darab sütőpapír közepére helyezzük, amelynek a tetejét meggyűrve összefogjuk – így párolódik majd a hal, de nem ég meg a bőre sütés közben. Óvatosan a tepsire helyezzük az édesburgonya mellé, és 220 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük; félidőben átforgatjuk a burgonyát, hogy mindenhol egyenletesen piruljon. Azonnal tálaljuk.

CH tartalom: 45 g CH/fő
Kalóriatartalom: 390 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...