2013. május 14., kedd

Hibák vállalása

Habár sokan nem szeretik hangoztatni, ha elrontanak valamit, én inkább úgy állok ehhez a kérdéskörhöz, hogy jobb az egyenes út, emberek vagyunk hibázunk, jobb ezeket vállalni. Mindegy, hogy munkáról, magánéletről, vagy főzésről van szó.
Utóbbi tekintetében nemrég vendégség volt nálunk. Persze ilyenkor az ember kitesz magáért, sosem látott rendet rak, süt-főz,miegymás. Alapszabály, hogy vendégeknek új recepttel kísérletezni nem épp a legjobb ötlet. Ez alkalommal azonban úgy gondoltam, hogy ha csak a krémet készítem rögtönözve a desszerthez, abból nagy gond nem lehet. Nos, nagy gond nem is lett, mert közöltem a vendégekkel, hogy a "chokito, ronda és finom" effektus esett meg velem: ízre jó, látványra gyakorlatilag tálalhatatlan, a tervezett epertorta helyett ugyanis egy piskóta lett, leöntve eperszósz-féleséggel. Az ízzel nem volt gond, nade azért mégis... :) A nem túl esztétikus látvány ellenére én inkább úgy döntöttem, hogy előzetes tájékoztatás után (mi szerint elrontottam a süteményt) felvállalom és feltálalom a desszertet ebben a formában, és mivel mindenki repetázott, úgy gondolom, jól döntöttem. Nekem sem sikerül minden természetesen, és ezt büszkén vállalom. :) Vannak elhibázott, vagy épp nem túl jól sikerült receptek. Ezekből tanulok és pont ezért szeretem őket. Egy-egy elrontott fogásra biztosan jobban emlékezik az ember, mint egy-egy jól elkészítettre. :)

Az epertorta szerencsés végkimenetele után nekiveselkedtem egy másik epres süteménynek is, ami sem időt, sem energiát nem nagyon igényel, az íze viszont... :)

Epres piskóta


- 10 dkg fehér tönkölybúza liszt
- 10 dkg tk tönkölybúza liszt
- 15 dkg nyírfacukor
- 12,5 dkg vaj
- 2 tojás
- 1/2 cs sütőpor
- csipet só
- 1 dl tej
- 40 dkg eper (kicsumázott állapotban mérve)

A tojást habosra keverjük a cukorral, amíg kifehéredik, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat.  Hozzákeverjük a sütőporral és sóval elkevert lisztet, majd legvégül a tejet is hozzáadjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk a tésztát, és megszórjuk a megmosott, leszárított eprekkel. 170 fokra (légkeveréses) előmelegített sütőbe tesszük, kb 30 perc alatt meg is sül (tűpróbát végzünk a végén)

CH tartalom: 20 szelet esetén 1 szelet 12,5 g CH-t tartalmaz 8ebbőlkb 1 g gyors CH)




Forrás: http://www.flamcsi.blogspot.hu/2012/07/mindennek-megvan-maga-helye-es-kesz.html

1 megjegyzés:

  1. Eddig nem kommenteltem nálad, de egyre rendszeresebben olvaslak. Köszi a remek recepteket, párat már ki is próbáltam, és mind bejöttek :) Nézz be hozzám a zoldsalata.blogspot.com-ra, elrejtettem ott neked egy kis meglepetést :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...