2012. április 3., kedd

Megosztó jelenség

Úgy gondolom, van egynéhány olyan alapanyag, ami megosztóként működik a hétköznapi gasztronómiában. A tengeri herkentyűk, belsőségek és társaik mindenképpen ebbe a kategóriába tartoznak. Az az alapanyag, amivel azonban mégis egyre gyakrabban találkozunk, és ráadásul igen "közönséges" hozzávaló is, az a zeller. Húslevesbe alap. És a zellerkrémleves is egyre inkább kúszik be a köztudatba. Ezen túlmenően azonban még én sem sokat használtam. Néhány zöldséglevesbe belefőtt, illetve a szárzellert már többféleképpen használtam, de annak egyértelműen kevésbé karakteres az íze, így könnyebb is megkedvelni.
A zellergumót azonban szerintem valaki vagy szereti nagyobb mennyiségben, vagy nem. Köztes állapot kevés van. :)
A zellerpüré gondolatával egy ideje kacérkodom. Főleg, mivel a zeller állítólag nagyon egészséges (most erről nem tartanék kiselőadást, de sok cikk található e témában a neten), és nagyobb mennyiségben nem nagyon esszük.
A zeller eleve egy kicsit szerintem kesernyés ízét én még a medvehagymával felerősítettem, de nekem ízlett. Szerintem akinek ez túl intenzív, egy almát is pürésítsen le mellé, és akkor lehet enyhíteni a karakteres ízeken. :) De mindenképpen érdemes kipróbálni, nem kell mindig krumplipürét enni. :)

Medvehagymás-aszalt paradicsomos zellerpüré, sült csirkével (1 főre)


- 1 csirkecomb
- 30 dkg zellergumó (1 nagyobb)
- 1,5 tk medvehagyma pesto
- 2 ek + 1 tk vaj
- 1 ek tej(elhagyható)
-  só, bors

A pestohoz:
- 5 dkg medvehagyma
- 3 ek olívaolaj
- 2 szem aszalt paradicsom
- kevés bors

A csirkecombot megmossuk, szárazra töröljük, majd bedörzsöljük mindkét oldalát vajjal, sózzuk, borsozzuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, és a tetejére és a kis vajdarabkákat szórunk. 180 fokra előmelegített sütőben 40-45 perc alatt ropogósra sütjük.
Közben a zellert megpucoljuk, nagyobb darabokra vágjuk és bő sós vízben puhára főzzük. Ekkor leszűrjük, botmixerrel pürésítjük, sózzuk, borsozzuk, és elkeverjük az 1 tk vajjal és tejjel.
A pestohoz a medvehagymát megmossuk, megszárítjuk, végeit levágjuk és aprítógépbe helyezzük az aszalt paradicsommal és olívaolajjal együtt, majd pépesítjük. Az aszalt paradicsom erős sós íze miatt én sót már nem adtam hozzá pluszban.A pépből 1,5 tk-nyit a zellerpüréhez keverünk, a tetejét egy frissen felcsíkozott medvehagymalevéllel díszítjük.

CH tartalom: 21 g CH/fő
Kalóriatartalom: 543 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...