2012. január 23., hétfő

Több lehetőség

Egy rakás fotó és recept várja a sorát, hogy felkerüljön a blogra. Ilyenkor mindig gondban vagyok, hogy a sok közül melyiket válasszam. Általában mindig a legújabb a sláger, annak az ízélménye a legfrissebb. Rajongó, lelkesedő típus vagyok, így egy új recept elkészítése után még annak a lázában égek pár napig. Egészen addig, amíg a következő nem jön, és akkor - ó, én csalfa! - már majdhogynem el is felejtem az előzőt. Néha átszaladok a régi receptfüzetemen, amibe még a blog előtt véstem a recepteket. Lassan nem ártana némelyiket újra elkészíteni. Csak mindig annyi új receptet találok. Annyi kipróbálnivaló akad.
Főleg, hogy az elmúlt év angolórái meghozták annyiban az angol nyelvhez a bátorságomat, hogy rájöttem, nem csak a magyar nyelvű oldalakat és szakácskönyveket lehet böngészni. A vicces egyébként az, hogy németül jobban beszélek, egy német nyelvű receptnél mégis sokszor úgy nézem a leírást, mintha kínaiul lenne. :) Az angol nyelv e tekintetbe egyszerűbb. Talán kisebb szókincset használ. Vagy csak valamiért, receptek tenintetében ez könnyebben megy. Vagy, elfelejtettem németül. :) Ez is egy verzió. :) Azért, remélem, nem. :)
Ez a recept is angol forrásból táplálkozik, meg abból a maradék curry pasztából, amiről nemrég írtam. Én imádtam. Hideg napokra ideális.

Fűszeres-currys gyökérzöldségleves


Hozzávalók 4 személyre
- 1 nagyobb vöröshagyma
- 1 póréhagyma
- 3 sárgarépa
- 2 fehérrépa
- 1 közepes burgonya (kb. 8-10 dkg)
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 tk mustármag
- 1 tk édesköménymag
- 2 tk curry paszta (igazából mindegy, milyen fajta curry)
- 1 pohár natúr joghurt
- só, olívaolaj
- petrezselyem (tetjére)

A vöröshagymát és fokhagymát felaprítjuk. A póréhagymát és répákat felkarikázzuk, a krumplit feldaraboljuk. A mustármagot és édesköménymagot egy mozsárban kicsit összetörjük.
Egy jó minőségű fazékban pár evőkanálnyi olajat hevítünk, megpirítjuk benne a vöröshagymát és fokhagymát, majd hozzáadjuk a mustár- és édesköménymagot. Egy perc pirítás után hozzáadjuk a curry pasztát is, összeforgatjuk, majd hozzáadjuk a többi zöldséget. Felöntjük 1,2 l vízzel és forrástól számítva 30 percig főzzük.
Btmixerrel pürésítjük és ha kell, sózzuk. Beleöntjük a natúr joghurtot (pár teáskanál híján, az kell a tálaláshoz) és újra összemelegítjük.
Tálaláskor a maradék joghurtot rácsorgatjuk, petrezselyemmel megszórjuk.

CH tartalom: 17 g CH/fő
Kalóriatartalom: 133 kcal/fő


Forrás: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1871/spiced-root-soup-with-crisp-spiced-onions

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a levesed színe! Ilyenkor télen olyan jól esik ilyen élénk színeket látni. Ezt a receptet feltétlenül ki kell próbálni...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...